Angelica Linnéa Wahlgren

I am that girl

Publicerad 2016-08-19 19:56:55 i Thoughts,

- Vars glasögon du tog, stampade sönder och la i en buske på skolgården. 
 
- Som inte vågade tala om för mamma vad som hänt, som bara sa att de var borttapade. 
 
- Som ni sedan retade för att hon inte såg vad det stod på tavlan. 
 
- Hon ni kallade tjock.
 
- Hon som handlade kläder i fel butik. 
 
- Hon som klamrade sig fast vid en stolpe utanför skolgården och vägrade gå in. 
 
- Hon som hade över en månads frånvaro pga "magont". 
 
- Som var nära på att få gå om en klass pga för hög frånvaro. 
 
- Som ni kallade "jävla emo" och krävde att få se armarna på. 
 
- Som du knuffade in i ett skåp. 
 
- Som du tryckte in köksredskap i armarna på under hemkunskapen. 
 
- Hon med tandställning och dålig hy.
 
- Hon som inte sa ett ord. 
 
- Hon som sedan blev sjuk, vägrade gå till matsalen.
 
- Hon som satt i ett hörn och läste och hon som än idag inte kan gå en dag utan att på något sätt bli påmind om hur fruktansvärt oduglig hon en gång var. 
 
 
 
Gångerna jag burit glasögon offentligt sedan mellanstadiet går att räkna på fingrar. Jag hatar dem. I samma stund jag går utanför dörren med dem på känner jag mig som 11 år igen. Den lilla tjocka, fula, finniga och mobbade ungen kommer liksom tillbaka. 
Nu har jag dock haft dem tre dagar i rad på jobbet. Varför? Kanske för att bevisa för mig själv att ingen kommer stampa sönder dem nu. Eller säga att jag ser ut som en gammal tant i dem. 
Det har ingen gjort. Och inte fan ska någon behöva uppleva det heller. Allra minst en vilsen 11-åring. Hur felskapt den än nu må vara i andras ögon. 
 
Som jag skulle vilja resa tillbaka i tiden ibland och tala om för folk hur fantastiskt jävla fel de behandlar andra. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Angelica

Hejhej och hemskt välkomna hit! Här hittar ni en dam på 21 år som precis hittat tillbaka till livet efter ett x antal år i en anorektisk bubbla. Till vardags jobbar jag på Nille och Sweet i Mjölby. Resterande tid tillbringar jag helst i danssalar och på dansbanor. Debuterade nyligen som tävlingsdansare i bugg så en del träningsprat kan förekomma! Utöver detta lär ni hitta en hel hög med fotografier då jag gärna håller till utomhus med kameran i högsta hugg. Diverse teckningar och tillbakablickar är nog också att räkna med. Enjoy! Kontakt: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela